Jak oddychać prawidłowo?

Plakat Pera Terapie

Jak oddychać prawidłowo?


I sposób:


- wykonać niezbyt głęboki wdech, zaczynając od 1 do 2 sek, przerwa 1-2 sek, powoli niezbyt głęboki wydech 3-4 sek ( wydech powinien być zawsze dłuższy od wdechu), przerwa 1-2 sek,


- oddechów nie powinno być więcej jak 6-8 w ciągu minuty


- potem zwiększamy czas, ale nie głębokość wdechu i wydechu, a przerwy powinny być dwukrotnie dłuższe, przy czym oddychanie powinno być płytkie i rzadkie, a stosunek długości wdechu jak 1:2, 1:3, 1:4


- podczas oddychania włączcie oddychanie przeponowe, wdech wypiąć brzuch, wydech wciągamy brzuch


- czas dochodzenia do sprawności ok 2 miesiące





II sposób:


Po niezbyt głębokim wydechu lub dal kogoś innego wdechu, należy zatrzymać oddech na tak długo, jak tylko można


Oddychanie nosem sprzyja jonizacji tlenu, który przy tym zmienia ładunek na ujemny, dzięki czemu proces tworzenia się oksyhemoglobiny w płucach odbywa się łatwiej.


Oprócz tego powietrze, przechodząc przez jamę nosowo-gardłową, ogrzewa się, co służy jako środek profilaktyczny przeciwko chorobom przeziębieniowym.


To samo robią psy oddychające przez sierść w czasie chłodów a kury przez pióra.





Wdech lepiej jest robić przez nos bo tam są receptory odpowiadające za napięcie mięśni oskrzelowych i rytmu oddychania.


Śluzówka nosa, nabłonek rzęskowy i włoski pełnią funkcję oczyszczającą, nawilżającą i ogrzewającą.





III sposób na oddychanie dla ćwiczących np. bieganie


- położyć się na plecach a na brzuchu postawić słoik z wodą, na klatce piersiowej książkę i oddychać tak, aby książka i słoik podnosiły się równocześnie, a potem aby podnosił się tylko słoik. Po 1-2 tygodniach przyswoicie sobie oddychanie brzuszne.



Linki do artykułów:
x